Hegedűs Márton: Slusszkulcs Klán (Alfabéta-jelöltek, kép-regény) - interjú

HegedusSlusszkulcsKlan.jpgFolytatjuk a jelöltekkel készített interjúk közreadását.

Hogy készült, miért készült, hová készült, mennyi idő alatt készült el az Alfabéta-jelölt képregényed?

Hegedűs Márton: Ceruzával vázoltam, tussal húztam ki, majd vektorizáltam az anyagot, több rétegű képeket készítettem (külön az árnyékok, hátterek, hangeffektek, stb...). Azért készült el, mert el akartam készíteni. Eleve könyvnek terveztem és ezt szerencsére sikerült is kiviteleznem. Hét évet dolgoztam ezen a könyvön, körülbelül ilyen felosztásban: négy évig terveztem-előkészültem a könyvre. Írtam a történetet, kitaláltam a stílust, megterveztem a karaktereket és a főbb helyszíneket. Ezt nem teljes munkaidőben csináltam, hanem más munkák mellett, amikor az időm engedte (ezért tartott ilyen sokáig). Maga a kivitelezés három év volt, ezalatt rajzoltam meg az összes oldalt, véglegesítettem a szövegeket és dolgoztam ki a képregény dramaturgiáját. (Ez is elég sokáig tartott, mivel ez az első könyvem, sok dologban rutintalan voltam, ezekre jórészt magamnak kellett rájönnöm.)

Milyen volt a fogadtatása, kaptál visszajelzéseket, kritikákat?

HM: Szerencsére jó volt a fogadtatás, szinte csak pozitív kritikákat kaptam.

Mennyire lepett meg, hogy jelölt lett a képregényed?

HM: Azért nem lepett meg túlságosan, mivel Magyarországon elég kevés "egészestés" graphic novel jelenik meg. Ezért számítottam rá, hogy jelölnek, de volt bennem némi drukk, és örültem, amikor valóban jelöltek.

Ismered a többi jelölt munkát? Melyiküket tartod esélyesnek?

HM: Csak az Ágostont és a Papp Lacit ismerem, mindkettő nagyon tetszett. Mivel a többi művet nem ismerem erre a kérdésre nem tudok válaszolni.

Van-e olyan tavalyi képregény, amelyet hiányolsz a listáról, illetve meglepett, hogy nem került döntőbe?

HM: Nem ismerem annyira a hazai képregényes kiadványokat, hogy erre a kérdésre válaszolni tudjak.

Min dolgozol most, lesz-e a közeljövőben új kiadványod vagy online megjelenő képregényed?

HM: Több saját dolog is jár a fejemben, de egyelőre örülök, hogy ezzel meglettem. (Mivel magazin-illusztrátorként dolgozom, folyamatosan jelennek meg a nyomtatott és az elektronikus sajtóban a munkáim.)

Kritikák a Slusszkulcs Klánról:

Könyvesblog (Rusznyák Csaba)
Nero Blanco blog (Bayer Antal)
Olvassbele blog (Hepper Richárd)
Mozinet (Kránicz Bence)
Ekultura.hu (Baumann Tamás)
Geekz blog (Ramiz)
Magyar Narancs (Baski Sándor)