Fritz Zoltán: Filmstrip (Alfabéta-jelöltek, kép-novella) - interjú

Fritz_auto.pngA kép-novella kategória jelöltjei közül most Fritz Zoltán válaszol a kérdéseinkre.

Hogy készült, miért készült, hová készült, mennyi idő alatt készült el az Alfabéta-jelölt képregényed?

FZ: Sosem gondoltam volna, hogy valaha lesz rendszeresen megjelenő képregényem. Szerencsés vagyok, a Filmvilágban van lehetőség strip megjelentetésére, ez havonta jelenik meg. Általában egy nap elég a megrajzolásához, de tény, hogy az ötleteléssel megy el a legtöbb idő. Általában kapok egy listát, amely tartalmazza a következő hónap filmjeit, ezzel kicsit az aktualitást szeretném szem előtt tartani, de több példa is van arra, hogy klasszikus filmeket veszek alapul, és építek rá egy geget. Mivel rendszeresen készül, 12 nap alatt készült el a 12 Filmstrip, ez egy évi termés. Eleinte papíron készültek a rajzok, de fokozatosan átálltam a digitális megoldásokra, találtam olyan programot és eszközt, ami alkalmas, hogy reprodukáljak vele egy olyan képi világot, amellyel meg tudom megfogalmazni a gondolataimat.

Milyen volt a fogadtatása, kaptál visszajelzéseket, kritikákat?

FZ: Viszonylag kevés a visszajelzés, így sokszor van az, hogy elbizonytalanodom rajzolás közben, milyen lesz a fogadtatása a stripnek. Általában a környezetemben szoktam tesztelni, illetve utólag a Facebookra feltöltött képek like-jaiból, kommentekből szoktam következtetéseket levonni. Általában tetszik az embereknek, vannak amik jobban „betalálnak", ez mindig képlékeny.

Mennyire lepett meg, hogy jelölt lett a képregényed?

FZ: A jelölésem részben lepett meg, inkább sajnálatosnak tartom, hogy a műfajban nincs több jelölt, szívesen látnék sokkal több képregényt, stripet.

Ismered a többi jelölt munkát? Melyiküket tartod esélyesnek?

FZ: A többi jelölt munkáit ismerem, sőt az alkotókat személyesen ismerem, egyetértek a jelölésekkel.
Mindegyik képregényt esélyesnek tartom, különböző szempontok alapján. Bárki nyer, örülök neki, nem számítok díjra, a többiek munkájában szerintem több energia van, bár tény, hogy 3 kockában sokszor nehezebb kitalálni egy kerek történetet, mint egy hosszabb lélegzetvételű képregényben.

Van-e olyan tavalyi képregény, amelyet hiányolsz a listáról, illetve meglepett, hogy nem került döntőbe?

FZ: Igen, sajnálom, hogy a Párkocka csapat nem lett döntős, őket például szeretem olvasni.

Min dolgozol most, lesz-e a közeljövőben új kiadványod vagy online megjelenő képregényed?

FZ: Az elmúlt hetek sok munkával teltek, a 9. Képregényfesztivál szervezése sok egyeztetést igényel, sok év várakozás után elindítottuk a Corvin Rajziskolában a Képregényakadémiát, ami úgy gondolom, hogy hiánypótló volt, remélem, évente legalább egy kurzust tudunk szervezni, és egyre többen jelentkeznek majd, minden kezdet nehéz. A fesztiválra Bayer Antal segítségével és unszolására megjelentetjük a 24 órás képregényemet, ez lesz az első szerzői képregényem, kíváncsi leszek a fogadtatására. Izgalmas volt részt venni az egynapos megmérettetésben, eddig ez a leghosszabb képregényem, 24 oldal. Sok tapasztalattal lettem gazdagabb, úgy gondolom, ha tehetem, jövőre is indulok a versenyen, tanulságos volt.