Villámkérdések 2012-ről, 3. kör

Az utolsó körben még három megkérdezettől kaptunk választ: Benes Attila, Szécsi Zoltán és Szabó Zoltán Ádám is elmondja, mi hogyan tetszett 2012-ben. Holnap közzétesszük az összegzést is.

Benes Attila (fordító, tördelőszerkesztő)

1) Hány, 2012-ben megjelent képregényt vásároltál meg, illetve olvastál el?
38 kötetet, 7 havi/kéthavi lap minden számát és 8 „alternatív” kiadványt.

2) Változtak-e 2012-ben a képregényes beszerzési szokásaid?
Nem.

3) Változtak-e 2012-ben a képregényolvasási szokásaid?
Valamennyire igen. Mivel kevesebb az itthon megjelenő, több angol nyelvűt veszek.

4) Összességében melyik 2012-es újdonság tetszett a legjobban?
Slusszkulcs Klán, Walking Dead, Ruróni Kensin.

5) Melyik 2012-es újdonságnak fogott meg a legjobban a története?
Slusszkulcs Klán, Walking Dead, Bosszú Angyalai: Forradalom.

6) Melyik 2012-es újdonságnak a grafikai megoldásai tetszettek a legjobban?
Papp Laci, Asterix, Hihetetlen Pókember.

7) Melyik 2012-es újdonság okozta a legnagyobb meglepetést, akár pozitív, akár negatív értelemben?
Slusszkulcs Klán – abszolút pozitív!

8) Melyik volt szerinted 2012 legjobb hazai kiadású képregénye hazai alkotó(k)tól, akár önálló kiadványban, akár antológiában vagy a sajtóban?
Slusszkulcs Klán, Papp Laci, A láthatatlan légió.

Szécsi Zoltán (amatőr képregényalkotó, az MKSZ tagja)

1) Hány, 2012-ben megjelent képregényt vásároltál meg, illetve olvastál el?
Hetet, illetve még néhányat. (Pontos számot nem tudok mondani sajnos. A magyar 24 órásakat mind végignéztem tavaly ilyenkor, és számos hazai mű előzetesével szemeztem a neten, csak aztán közbeszóltak a fránya anyagiak...)

2) Változtak-e 2012-ben a képregényes beszerzési szokásaid?
Lényegében nem, vagyis a hazaiakat rendezvényeken és boltban, a külföldieket pedig általában rendelés útján szerzem be. Annyi újdonság volt, hogy ősszel végre eljutottam a Képregénybörzére is.

3) Változtak-e 2012-ben a képregényolvasási szokásaid?
Nem, továbbra is vegyesen olvasok hazait és külföldit, főleg nyomtatásban.

4) Összességében melyik 2012-es újdonság tetszett a legjobban?
Majd ha Fagy, Papp Laci.

5) Melyik 2012-es újdonságnak fogott meg a legjobban a története?
Majd ha fagy - a népes alkotócsapat valami egységeset és igen érdekeset hozott létre. Várom a folytatását.

6) Melyik 2012-es újdonságnak a grafikai megoldásai tetszettek a legjobban?
Az Árral szemben nagyon szép kiállítású lett, kár hogy a kötet koncepciója nem igazán jött át nekem. Vass Robi pedig remekül megkomponált képeket helyezett el az Ágostonban és a Különös, idegen nyelven-ben is.

7) Melyik 2012-es újdonság okozta a legnagyobb meglepetést, akár pozitív, akár negatív értelemben?
Pozitív: a Papp Laciról lehetett tudni hogy jó lesz, de a hazai viszonyok ismeretében kicsit meglepő volt, hogy tényleg megjelent az olimpia idején és eléggé széles körben terjesztették. A Slusszkulcs Klán is ide sorolható, egyszerre csak lett egy hazai graphic novel különösebb előzmény nélkül. A Sötét erők megjelenése engem is éppúgy meglepett mint mindenki mást. Nem is tudom, hogy fájlalom-e, hogy eddig még nem sikerült kézbe vennem.

8) Melyik volt szerinted 2012 legjobb hazai kiadású képregénye hazai alkotó(k)tól, akár önálló kiadványban, akár antológiában vagy a sajtóban?
Nehéz a döntés és talán nem is olvastam eleget, de a Hunyadira szavazok elsősorban a formátuma miatt (még ha a színezésével többekhez hasonlóan én sem vagyok kibékülve).

Szabó Zoltán Ádám (a Kepregeny.net szerkesztője)

1) Hány, 2012-ben megjelent képregényt vásároltál meg, illetve olvastál el?
Az éves megjelenési listákat elnézegetve, megállapítottam, hogy komoly lemaradást jelentet az, hogy idén először kihagytam a Hungarocomixot, így az év végi hajrából szinte semmit nem vettem meg. Szám szerint összesen 22 darab, ebből eddig 7-et tudtam elolvasni.

2) Változtak-e 2012-ben a képregényes beszerzési szokásaid?
Alapvetően nem változtak a szokásaim. Néhány évig pihentettem a külföldi rendeléseket, most sikerült néhányszor rendelnem, de ez nem igazán érinti témánkat.

3) Változtak-e 2012-ben a képregényolvasási szokásaid?
Nem.

4) Összességében melyik 2012-es újdonság tetszett a legjobban?
Azok közül, amiket eddig beszereztem: a Rocksztár leszek, Mamát emelném ki a hazai alkotások közül. Baromira örülök annak, hogy sikerült újra újságosokhoz küldeni Marvel képregényeket és a gyűjtőknek szánt retró Pókember is elég izginek tűnik.

7) Melyik 2012-es újdonság okozta a legnagyobb meglepetést, akár pozitív, akár negatív értelemben?
Nagy meglepetésekre nem emlékszem. A Hónaljháló picit meglepett, azt hittem, nem csak fan art lesz benne, hanem néhány rövidke képregény is. De azért ezt az év meglepetésének nem nevezném.

8) Melyik volt szerinted 2012 legjobb hazai kiadású képregénye hazai alkotó(k)tól, akár önálló kiadványban, akár antológiában vagy a sajtóban?
Rocksztár leszek, Mama! A Papp Laci sem volt rossz, de még gyúrni kellett volna rajta.