Koska Zoltán: Szabó Ádám és Szász György kalandjai (Alfabéta-jelöltek, kép-novella) - interjú

Folytatjuk az Alfabéta-jelöltek interjúit, ezúttal a kép-novella kategória elsőként válaszoló jelöltjével, Koska Zoltánnal.

Hogy készült, miért készült, hová készült, mennyi idő alatt készült el az Alfabéta-jelölt képregényed?

FirkaComics8.jpgKZ: Hát, a Szabó Ádám és Szász György kalandjait a Firka Comics c. fanzinom 7. és 8. füzetébe készítettem tavaly nyáron. Csupa mókával és kacagással készült, mivel két volt szobrász szaktanárom kitalált kalandjait vittem képregényre. Nagyon szórakoztató volt számomra kitalálni és megrajzolni őket ilyen-olyan tipikusan rajzfilmes/pikareszkes helyzetekben, aminek nincs más célja, csak a szórakoztatás. Rajzolás közben sokszor hangosan röhögtem, mint egy hülye.

Milyen volt a fogadtatása, kaptál visszajelzéseket, kritikákat?

KZ: Ami visszajelzéseket kaptam, mind nagyon pozitívak voltak, persze sokszor kapom azt a megjegyzést is, hogy nehezebben érthetik azok, akik nem az ismerőseim, és nem ismerik a főszereplőket. Viszont pont az egyik főszereplő mondta, hogy szerinte éppen ezek a képregényeim könnyebben értelmezhetők, mivel a sztorijuk annyira tipikus. Én már nem annyira akarom zavartatni magam emiatt, csak csinálni, nem baj az, ha az olvasó agyát kicsit megdolgoztatjuk.

Mennyire lepett meg, hogy jelölt lett a képregényed?

KZ: Talán épp az előbb leírtak miatt. Az lepett meg igazán, hogy ilyen komolytalan és öncélú, szinte semmiről se szóló képregényt nem szokás díjra jelölni.

Ismered a többi jelölt munkát? Melyiküket tartod esélyesnek?

KZ: A hosszabb képregényekből csak a Papp Lacit olvastam, az tetszett, szívesen olvastam volna tovább. A többit nem ismerem, ezért nem tudnék véleményezni. A rövidebbekből már többet, és azok jók voltak, de itt sem akarok véleményezni, nem is szeretek.

Van-e olyan tavalyi képregény, amelyet hiányolsz a listáról, illetve meglepett, hogy nem került döntőbe?

KZ: Hát, van egy pár, amit bántam, hogy nem került be, de itt se akarok címeket mondani. (Annyit elmondok, hogy a 5Panels képregényekből is voltak nekem tetszők)

Min dolgozol most, lesz-e a közeljövőben új kiadványod vagy online megjelenő képregényed?

KZ: Jelenleg az év végi animációs vizsgafilmemen dolgozok gőzerővel, de azután majd természetesen belevágnék újabb vagy épp félbehagyott saját vagy 5Panels-es képregényekbe.

Rövid kritika a (teljes) Firka Comics 8-ról a Nero Blanco blogon, az írás második részében.