Süli Andrea: Virtus (Alfabéta-jelöltek, kép-novella kategória), interjú

Az Alfabéta-jelöltek mezőnyének egyetlen hölgytagja, Süli Andrea Virtus című kép-novelláját is a döntőbe szavazta az MKSZ-tagság alkotta előzsűri. Most az ő válaszai következnek a körkérdésünkre.

Hogy készült, miért készült, hová készült, mennyi idő alatt készült el az Alfabéta-jelölt képregényed?

Süli Andrea: A Papírmozi 6. számába készült Bayer Antal felkérésére. Eredetileg nem ezt a sztorit terveztem, csak közben történtek dolgok... Kirabolták az albérletet, ahol lakom, elvitték a laptopomat, rajta a fél életemmel. És a tudat, hogy azon a helyen, ahol alkotni szoktam, idegen kezek bolygattak fel mindent... Eléggé kiborító volt, hetekig nem mertem egyedül maradni a lakásban. Néha néztem az üres asztalomat, de nem tudtam leülni rajzolni. Az idő közben ketyegett, mármint a leadásé, úgy éreztem, ideje megemberelni magam. Így álltam neki a Virtusnak. Kicsit terápiás jellege is volt a dolognak, sajnos fontos dolgoktól "szabadítottak meg", de miközben rajzoltam, újra helyreált a kis belső békém. Egyszerű a képlet, rajz van, oké van. Nem tudom pontosan, mennyi ideig készült, talán egy hónapig, de emlékszem, mindenhol rajzoltam, ahol módomban állt, a suliban, a munkahelyen, az ebédszünetben... Pont mint azelőtt. :)

Suli_Virtusbol.jpg

Milyen volt a fogadtatása, kaptál visszajelzéseket, kritikákat?

SA: Farkas Dávid és Dani Áron pozitív kritikáira emlékszem a Papírmozi 6 kapcsán. A rajzokat szerették. Nem is kísérletezgettem új dolgokkal, ami a rajzolást illeti, azt toltam, ami a legjobban a kezemben van. A történet kapcsán tartottam attól, hogy milyen lesz a fogadtatás, mivel elég személyesre sikeredett, de úgy tűnik, pont ez lett a képregény igazi erénye. Az meg, hogy ilyet sokan rajzoltak már, az alkotás folyamatát... Ezen minden alkotó átesik egyszer, és vagy megmutatja, vagy a fiókban marad. Nyilván nincs új a nap alatt, de ilyenkor kifejezetten érdekes bepillantást nyerni más gondolataiba.

Mennyire lepett meg, hogy jelölt lett a képregényed?

SA: Eléggé. :D

Ismered a többi jelölt munkát? Melyiküket tartod esélyesnek?

SA: Hellyel-közzel igen. Ha nem is tudok minden kiadványt megvenni, a híreket mindig olvasom, igyekszem képben maradni. Kép-regény kategóriában a K.O.H.O.-ra és Papp Lacira tenném le a voksomat. Kép-novella kategóriában Csordás Dániel képregényblogjára, illetve a Filmstripre.

Van-e olyan tavalyi képregény, amelyet hiányolsz a listáról, illetve meglepett, hogy nem került döntőbe?

SA: A 5Panels csapatát hiányolom. Nagyon tetszik, amit és ahogy csinálnak, a csapatmunkájukat, a lelkesedésüket. Nálam ők külön Alfabétát kapnak :)

Min dolgozol most, lesz-e a közeljövőben új kiadványod vagy online megjelenő képregényed?

SA: A diplomamunkámon, június tájára el kéne készülnie... Egy különleges web-képregényt terveztem, ami túlmutatna a lapozgatós megoldáson, és új lehetőségeget keres az online felületen. Nem vagyok valami nagy blogolós, de itt nyomon lehet követni a folyamatot (és a vége felé a kétségbeesést).